Szanowni Państwo.
Rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych oraz Sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 w Zespole Szkół i Placówek Sportowych z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego prowadzonych przez Gminę Miasto Elbląg na rok szkolny 2024/2025 odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe(t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.).
Dzięki wykorzystaniu systemu kandydat posługuje się wyłącznie jednym podaniem, bez względu na liczbę szkół, które wybrał (jest możliwość wyboru 3 szkół) i kontaktuje się wyłącznie z jedną szkołą (szkołą pierwszego wyboru). Wypełnienie wniosku lub deklaracji bez wydrukowania, podpisania i dostarczenia do szkoły nie jest zgłoszeniem – taki kandydat nie bierze udziału w procesie rekrutacji na nowy rok szkolny. Zgłoszenie będzie uznane za terminowe pod warunkiem dostarczenia do wybranej szkoły (w godzinach jej pracy) wydruku wypełnionego elektronicznie wniosku lub deklaracji. Rodzice, którzy nie mogą wypełnić wniosku/deklaracji w systemie elektronicznym np. z powodu braku komputera, dostępu do Internetu mogą złożyć wniosek/deklarację w sposób tradycyjny (pobrać druk w szkole, wypełnić i złożyć do szkoły pierwszego wyboru).
Ustalone zasady przyjmowania dzieci są jednolite we wszystkich szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Elbląg.
Rekrutacja zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem elektronicznej platformy edukacyjnej www.eped.pl
Zgodnie z ustawą do klasy pierwszej Sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Polskich Olimpijczyków w Zespole Szkół i Placówek Sportowych z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego przyjmuje się kandydatów, którzy:
1) posiadają stan zdrowia umożliwiający podjęcie nauki w szkole lub oddziale, potwierdzony orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej,
2) posiadają pisemną zgodę rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły,
3) uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski związek sportowy właściwy dla sportu, w którym jest prowadzone szkolenie sportowe w danej szkole.
W przypadku większej liczby kandydatów spełniających wyżej wymienione warunki, niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności fizycznej.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie dodatkowe kryteria naboru:
Powyższe kryteria mają jednakową wartość.
WYMAGANE DOKUMENTY:
Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów do klas I Sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Polskich Olimpijczyków w Zespole Szkół i Placówek Sportowych z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego prowadzonej przez Gminę Miasto Elbląg na rok szk. 2024/2025
Lp. | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu rekrutacyjnym | Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. | Podanie liczby wolnych miejsc w klasach I sportowych | 26.02.2024 r. godz.14:00 | 6.05.2024 r. Godz. 14:00 |
2. | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej sportowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | 27.02.2024 r. (od godz. 8:00) – 08.03.2024 r. (do godz. 15:00) | 07.05.2024 r. (od godz. 8:00) – 8.05.2024 r. (do godz. 15:00) |
3. | Przeprowadzenie prób sprawnościowych fizycznych | 11-15.03.2024 r. | 9 – 10.05.2024 r. |
4. | Potwierdzenie z złożenia wniosku przez dyrektora szkoły sportowej jako I wyboru | 27.02.-15.03.2024 r. | 7.05.-10.05.2024 r. |
5. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej | 15.03.2024 r. o godz. 14.00 | 10.05.2024 r. o godz. 14.00 |
5. | SYMULACJA | 18-21.03.2024 r. | 13-15.05.2024 r. |
5. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy sportowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | 22 -25.03.2024 r. | 16-17.05.2024 r. |
6. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych | 26.03.2024 r. o godz. 14.00 | 20.05.2024 r. o godz. 14.00 |
7. | Praca komisji kwalifikacyjnej szkoły Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia | 27.03 – 28.03. 2024 r. | 21.05.2024 r. |
8. | Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informacji o liczbie wolnych miejsc | 29.03.2024 r. o godz. 14.00 | 22.05.2024 r. o godz. 14.00 |
9. | Składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia | do 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | |
10. | Przygotowanie i wydanie uzasadnienia odmowy przyjęcia | do 3 dni od daty złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia | |
11. | Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia | do 3 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia | |
12. | Rozpatrzenie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia | do 3 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej | |
13. | Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły podstawowej służy skarga do Sądu Administracyjnego |
Rekrutacja odbędzie się elektronicznie z wykorzystaniem systemu elektronicznego www.eped.pl