𝑪𝒛𝒚𝒕𝒂𝒎𝒚 𝒑𝒂𝒓𝒂𝒈𝒐𝒏𝒚 – 𝒓𝒆𝒂𝒍𝒊𝒛𝒂𝒄𝒋𝒂 𝒛𝒂𝒅𝒂𝒏𝒊𝒂 9/𝒎𝒐𝒅𝒖ł 𝑰𝑰𝑰 w ramach innowacji (Nie)zwykła matematyka

W dniach 18 i 19.04.24  na zajęciach z matematyki zostało  zrealizowane zadanie „Czytamy paragony – co to jest VAT, jakie stawki obowiązują w Polsce, na co idą nasze podatki – dyskusja na podstawie zebranych paragonów.”

W zajęciach uczestniczyła klasa VI a, która jest zainteresowana rozszerzeniem swoich wiadomości z matematyki. Uczniowie zostali zapoznani z podstawowymi pojęciami: cena netto, cena brutto, VAT. Po prezentacji wśród uczniów wywiązała się dyskusja. Uczniowie zadawali wiele ciekawych pytań np.: Jak się oblicza podatek VAT? Jakie są stawki VAT? Dlaczego jest kilka stawek VAT? Dlaczego państwo pobiera ten podatek, który powoduje, że płacimy więcej za usługę i towary? Na co idą pobierane podatki? Jaka jest różnica między paragonem fiskalnym, a paragonem niefiskalnym?

Następnie uczniowie wykonali kilka zadań dotyczących obliczeń procentowych związanych z podatkiem VAT na podstawie posiadanych paragonów np.: obliczanie ceny  brutto lub stawki VAT. Zajęcia okazały się dla uczniów ciekawe. Rozszerzyli oni sobie informacje z lekcji dotyczące spraw związanych z podatkami. Na zajęciach uczniowie ćwiczyli umiejętność pozyskiwania informacji, odpowiedzi na pytania oraz współpracę w grupach.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
Skip to content