Czy można uczyć matematyki z pasją? MOŻNA
Klasa V a, jak na sportowców przystało utrwaliła wiadomości z działu Liczby i działania w formie sztafety zadaniowej. Zrealizowaliśmy zadanie 5 z modułu V.Na początku sztafety uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każda grupa rozwiązywała zadania o różnym stopniu trudności oraz różnej wartości punktowej. W momencie, gdy grupa uznała że rozwiązała dane zadanie, zgłaszała to nauczycielowi do weryfikacji. Nauczyciel sprawdził poprawność rozwiązania i w razie potrzeby podał wskazówki, które pomogły uczniom poprawić ewentualne błędy.Celem sztafety było nie tylko rozwijanie umiejętności matematycznych uczniów, ale także nauka pracy zespołowej i odpowiedzialności za własną pracę. Dzięki rywalizacji i współpracy, uczniowie mieli motywację do doskonalenia swoich umiejętności w rozwiązywaniu zadań i zdobywania jak największej liczby punktów dla swojej grupy.