ZASADY REKRUTACJI DO KLAS I SPORTOWEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA ROK SZKOLNY 2024/2025

Szanowni Państwo.

Rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych oraz Sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 w Zespole Szkół i Placówek Sportowych z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego prowadzonych przez Gminę Miasto Elbląg na rok szkolny 2024/2025 odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe(t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.).

Dzięki wykorzystaniu systemu kandydat posługuje się wyłącznie jednym podaniem, bez względu na liczbę szkół, które wybrał (jest możliwość wyboru 3 szkół) i kontaktuje się wyłącznie z jedną szkołą (szkołą pierwszego wyboru). Wypełnienie wniosku lub deklaracji bez wydrukowania, podpisania i dostarczenia do szkoły nie jest zgłoszeniem – taki kandydat nie bierze udziału w procesie rekrutacji na nowy rok szkolny. Zgłoszenie będzie uznane za terminowe pod warunkiem dostarczenia do wybranej szkoły (w godzinach jej pracy) wydruku wypełnionego  elektronicznie wniosku lub deklaracji. Rodzice, którzy nie mogą wypełnić wniosku/deklaracji w systemie elektronicznym np. z powodu braku komputera, dostępu do Internetu mogą złożyć wniosek/deklarację w sposób tradycyjny (pobrać druk w szkole, wypełnić i złożyć do szkoły pierwszego wyboru).

Ustalone zasady przyjmowania dzieci są jednolite we wszystkich szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Elbląg.

Rekrutacja zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem elektronicznej platformy edukacyjnej www.eped.pl

Zgodnie z ustawą do klasy pierwszej Sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Polskich Olimpijczyków w Zespole Szkół i Placówek Sportowych z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego przyjmuje się kandydatów, którzy:

1) posiadają stan zdrowia umożliwiający podjęcie nauki w szkole lub oddziale, potwierdzony orzeczeniem lekarskim   wydanym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej,

2) posiadają pisemną zgodę rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły,

3) uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski związek sportowy właściwy dla sportu, w którym jest prowadzone szkolenie sportowe w danej szkole.

W przypadku większej liczby kandydatów spełniających wyżej wymienione warunki, niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności fizycznej.             

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie dodatkowe kryteria naboru:

  1. Wielodzietność kandydata;
  2. Niepełnosprawność kandydata;
  3. Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
  4. Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
  5. Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
  6. Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
  7. Objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Powyższe kryteria mają jednakową wartość.

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. wniosek  o przyjęcie do sportowej szkoły podstawowej,
  2. orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej,
  3. pisemna zgoda rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły sportowej,
  4. pisemne potwierdzenie spełniania kryteriów niezbędnych do przeprowadzenia drugiego etapu rekrutacji (UWAGA – tylko w przypadku uzyskania równorzędnych wyników na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na wniosek komisji rekrutacyjnej)

Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów do klas I Sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Polskich Olimpijczyków w Zespole Szkół i Placówek Sportowych z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego prowadzonej przez Gminę Miasto Elbląg na rok szk. 2024/2025

Lp.Rodzaj czynnościTermin
w postępowaniu rekrutacyjnym
Termin w postępowaniu uzupełniającym
1.Podanie liczby wolnych miejsc w klasach I sportowych  26.02.2024 r. godz.14:006.05.2024 r.
Godz. 14:00
2.Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej sportowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym27.02.2024 r.
(od godz. 8:00) – 08.03.2024 r.
(do godz. 15:00)
07.05.2024 r.
(od godz. 8:00) – 8.05.2024 r.
(do godz. 15:00)
3.Przeprowadzenie prób sprawnościowych  fizycznych11-15.03.2024 r.9 – 10.05.2024 r.
4.Potwierdzenie z złożenia wniosku przez dyrektora szkoły sportowej jako I wyboru27.02.-15.03.2024 r.7.05.-10.05.2024 r.
5.Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej15.03.2024 r.
o godz. 14.00
10.05.2024 r. o godz. 14.00
5.SYMULACJA  18-21.03.2024 r.13-15.05.2024 r.
5.Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków
o przyjęcie do klasy sportowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym
22 -25.03.2024 r.16-17.05.2024 r.
6.Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych26.03.2024 r.
o godz. 14.00
20.05.2024 r.
o godz. 14.00
7.Praca komisji kwalifikacyjnej szkoły
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia
27.03 – 28.03. 2024 r.21.05.2024 r.
8.Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informacji o liczbie wolnych miejsc29.03.2024 r. o godz. 14.0022.05.2024 r. o godz. 14.00
  9.Składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęciado 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
  10.Przygotowanie i wydanie uzasadnienia odmowy przyjęciado 3 dni od daty złożenia wniosku
o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia
  11.Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęciado 3 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia
  12.Rozpatrzenie przez dyrektora odwołania
od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia
do 3 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
13.Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły podstawowej służy skarga do Sądu Administracyjnego

Rekrutacja odbędzie się elektronicznie z wykorzystaniem systemu elektronicznego www.eped.pl

Testy sprawnościowe

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
Skip to content